Pri naši dobri stranki iz Avstrije podjetju Kaufmann Bausysteme GmbH, se je v fazi načrtovanja novega proizvodnega obrata bivalnih enot v bližini Graz-a pojavil problem, kako brez pomoči človeškega faktorja dvigniti in odložiti bivalno enoto (bivalni modul).
Pri vseh dosedanjih žerjavih pri naročniku je namreč delavec moral splezati na bivalni modul ter s pomočjo verig, bremenskih vrvi ali drugih sredstev bivalno enoto pritrditi na traverzo žerjava. Ker se je načrtovalo skladišče do 3 enote v višino, bi bilo takšno početje skrajno zahtevano, zamudno in nevarno.
V podjetju Insem-Atmos smo razvili posebno traverzo podobno tisti za ladijske kontejnerje, le z nekoliko drugačnim načinom pritrditve na breme. Traverza je opremljena s štirimi čeljustmi, ki zagrabijo posebej za ta namen narejene vijake na bivalni enoti. Poleg tega je opremljena z video sistemom, kjer lahko operater sproti vidi in spremlja dogajanje ob prenosu bremena. Vrsta senzorjev v samih čeljustih pa zagotavlja, da je bivalni modul varno prijet in pripravljen za nadaljnji transport. Krmiljenje je polavtomatsko iz kontrolne sobe ali z radijsko komando z nameščeno tablico MS Surface in vizualizacijo skladišča z vsemi ključnimi podatki o lokaciji enote, teži, stanju senzorjev,… v živo
Samo skladišče je primerno za hrambo do 200 bivalnih enot maksimalne velikosti 12 x 3,5m.
Želja naročnika je bila, da se s tovorom ravna polavtomatsko, zato se začetno pobiranje in končno odlaganje bremena vrši ročno s komando, vsi ostali pomiki, pa se vršijo avtomatsko.
Primer: Ko operater ročno pobere enoto, ki je prispela iz proizvodnje, izbere na tablici željeno mesto odlaganja. Žerjav enoto sam zapelje do željenega mesta nakar se na višini 2 m nad tlemi oz. obstoječo že skladiščeno enoto ustavi. Končno spuščanje opravi operater, s pomočjo kamere in prikazom senzorjev….
Z novim načinom transporta bivalnih enot traja 1 cikel transporta do 3x manj kot pri metodi z verigami oz. trakov, pri tem pa je ves postopek precej varnejši in zahteva manj ljudi.
Tehnični podatki o žerjavu
- Nosilnost mostu: 20 t
- Nosilnost na traverzi: 14 t
- Razpon mostu: 32 m
- Hitrost dviga: 0 – 10 m/min
- Hitrost vožnje mačke: 0 – 32 m/min
- Hitrost vožnje žerjava: 0 – 60 m/min
- Delovni razred vseh pogonskih sklopov: 3m FEM (ISO M6)
- Konstrukcija po EN 13001: HC3, S4
- Polavtomastko upravljanje
- Radijska komanda REM Genesis z nosilcem tablice
- Krmilje možno preko PC-ja
- …
INSEM-ATMOS s strastjo do žerjavov…